Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lottery Premium in Video Gaming Environment
Karhánek, Tomáš ; Šoltés, Michal (vedoucí práce) ; Pertold-Gebicka, Barbara (oponent)
Hazard, stejně jako další typicky fyzické formy zábavy, se stal populárním i v digitální formě. V posledních letech si našel cestu do video herního průmyslu. V tomto prostředí je prvek hazardu reprezentován takzvaným loot boxem, to je virtuální nádoba obsahující digitální předměty, která se dá převážně pořídit jen za reálné peníze. Autor se domnívá, že existuje proměnná, loterijní prémie, která může pomoct vysvětlit proces, kterým se lidé při nákupu loot boxů řídí. Autor sbírá data od nakupujících, která mu pomůžou zjistit, jaké proměnné ovlivňují množství peněz, které lidé za loot boxy utratí měsíčně. Je použita metoda nejmenších čtverců, která pomůže odhadnout sílu a směr efektu, které jednotlivé proměnné mají, stejně jako signifikanci těchto proměnných v této regresi. Loterijní prémie je detekována jako jedna ze signifikantních a autor se rozhodl provést druhou regresi stejnou metodou, aby zjistil, které faktory ovlivňují velikost této prémie. Signifikantní proměnné, které ovlivňují množství peněz utracených měsíčně, jsou: věk, účast v aktivitách zahrnujících finanční riziko, zkoumání pravděpodobností loot boxů, množství přátel, kteří kupují loot boxy, hodnota nejdražší věci, kterou jedinec obdržel z loot boxu, disponibilní příjem a již zmíněná loterijní prémie. Proměnné signifikantně...
Mikrotransakce a jejich vliv na design digitálních her
Urazajeva, Regina ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací mikrotransakcí ve videohrách a jejich vlivem na herní design, hráčský zážitek a prezentaci virtuálního zboží hráči. Cílem bylo porovnat rozdíly mezi tituly, které používají různé způsoby monetizace (placená hra a hra zdarma) a různé typy mikrotransakcí (funkční a kosmetické), a identifikovat, jaké části her mohou být mikrotransakcemi ovlivněny a v jaké podobě. Jako předmět zkoumání byly vybrány následující tituly - The Witcher 3: Wild Hunt, Assassin's Creed: Odyssey, Anthem, Warframe a Path of Exile. Teoretická část práce shrnuje historický vývoj monetizačních modelů používaných ve videohrách a definuje pojmy mikrotransakce, mikroplatba, virtuální zboží nebo loot box. Dále obsahuje typologii mikrotransakcí, popisuje základní způsoby jejich implementace a také možné důsledky spojené s jejich použitím. Praktická část práce je věnovaná rozboru vybraných pěti her. Výzkum probíhal na základně vlastního hraní zvolených titulů, jejich následné analýzy a vzájemného porovnání. Každá hra byla zkoumána po dobu přibližně deseti hodin v herních seancích dlouhých 45-60 minut - hraní bylo doplněno o video nahrávky průchodu hrou, snímky obrazovky a herní deník, obsahující detailní informace o každé jednotlivé herní seanci. Výsledkem zkoumání je, že existují měřitelné rozdíly...
Právní regulace a zdanění mechanismů s hazardními prvky v počítačových hrách
Přibyl, Michal ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Sejkora, Tomáš (oponent)
Právní regulace a zdanění mechanismů s hazardními prvky v počítačových hrách Abstrakt V souvislosti s vývojem a rozšířením informačních technologií do většiny domácností přicházejí nové otázky ohledně jejich právní regulace. Staré právní normy nedokáží udržet tempo s tímto vývojem, a proto se může stát, že se objeví nový fenomén, který se na první pohled zdá být zákonem opomenutý. Tato práce prozkoumává jeden z těchto fenoménů informačních technologií, a to Loot box, jakožto novou, moderní formu hazardní hry cílenou na nezletilé a další ohrožené skupiny. Na Loot boxy již správně zareagovaly některé členské státy Evropské unie, zejména Belgie a Nizozemsko, které provozování některých Loot boxů na svém území zakázaly. Jiné státy, jako například Spojené státy americké o regulaci dlouhodobě hovoří, avšak zatím k ní nedošlo. Loot boxy se vnitřně dělí na více druhů, přičemž u některých nemůžeme mluvit o hazardních hrách. Zejména se jedná o případy, kdy zcela chybí možnost nákupu Loot boxu za peníze nebo možnost prodat získané virtuální předměty za peníze, nebo obdobnou hodnotu, kterou lze v penězích vyjádřit. Dle mého odůvodněného názoru jsou však některé Loot boxy ve své podstatě hazardní hrou. Navzdory tvrzením provozovatelů Loot boxů mnohé výzkumy za poslední dva roky prokázaly souvislost mezi množstvím peněz...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.